spacer
Povijest zračne luke Dubrovnik možemo promatrati kroz četiri razdoblja koja započinju 1936. godine na aerodromu u naselju Gruda u Konavlima. Nakon II. svjetskog rata zračna luka ponovno je izgrađena na novoj lokaciji u Čilipima, gdje se nalazi i danas.

1936 - 1961


1936 - Početak zračnog prometa na aerodromu u naselju Gruda, u Konavlima 
1940 - Prekid zračnog prometa zbog II. svjetskog rata 
1960 - Početak gradnje nove zračne luke na današnjoj lokaciji 


1962 - 1991


1962 - 15. svibnja je zračna luka pod imenom "Aerodrom Dubrovnik" puštena u promet za charter zrakoplove, a 15. srpnja za redovit promet 
1968 - Izgradnja staze za vožnju  'W1' i 'B'1970 - Izgradnja stajanke (zapadni dio) – 21.000m2        
- Prvi mlazni zrakoplov sletio na ZLD JAT S-210 Caravelle imena 'Dubrovnik'
1971 - Produljenje uzletno-sletne staze za 700 m 
1972 - završeno produljenje uzletno 
- sletne staze za 700m  (ukupno 3300m) te produljenje staze za vožnju 'W' i 'A' prema zapadu zbog sve većih mlaznih zrakoplova        
- pravac 12 opremljen modernom navigacijskom opremom za slijetanje najvećih i najmodernijih zrakoplova u to vrijeme        
- Prvi Jumbo jet Boeing 727 KLM-a
1973 - Izgradnja garažno-tehničkog prostora, 24.000 m2 
1974 - Izgradnja putničkog terminala za domaći promet – 1.800 m2 
1975 - Izgradnja ureda za zrakoplovne informacije       
- Zgrada za međunarodni promet izgrađena i puštena u promet za sezonu 1975
1977 - Rekonstrukcija asfaltne površine uzletno-sletne staze 
1978 - Proširenje energetskog postrojenja - 800 m2 
1979 - Izgradnja staze za vožnju 'I' i 'E' prema istoku
1980 - Izgradnja benzinske crpke1987 
- Izgradnja stajanke za opće zrakoplovstvo1988 
- Izgradnja novog robno-skladišnog prostora – 4.500 m 
1990 - Ravnanje terena za instalaciju ILS (direction 30) 


1991 - 1992


U agresiji srpskih i crnogorskih hordi na Hrvatsku u potpunosti je devastirana i opljačkana imovina Zračne luke Dubrovnik.


1992 -

1992 - 1993 - Rekonstrukcija infrastrukture i skladišta (privremeno korištena kao putnička zgrada)
1994 - Rekonstrukcija administrativne zgrade 
1995 - Rekonstrukcija putničke zgrade za domaći promet 
1996 - Rekonstrukcija shipping područja 
1998 - Nabavka opreme za prihvat i otpremu zrakoplova 
1999 - Rekonstrukcija i proširenje međunarodnog putničkog terminala

2000 - Instalacija sustava osvjetljenja (direction 30)
2001 - Nabava opreme za prihvat i otpremu (autobus, natkrivene strepenice); Rekonstrukcija ramena piste (prag 12)
2002 - Proširenje DFS-a. Postavljanje ograde oko Zračne luke s obilaznom cestom. Ulaganje u sigurnost napajanja električnom energijom ,poravnanje terena oko uzletno sletne staze
2003 - Sanacija manevarskih površina. Sanacija površina na pragovima USS-a, sanacija ramena USS-a. Uređenje parkirališta za autobuse i osobne automobile. Nabava opreme za prihvat i otpremu zrakoplova 
2004 - Izgradnja novog parkirališta za autobuse sa 33 parkirna mjesta. Izgradnja novog parkirališta za osobne automobile sa 200 parkirnih mjesta i nova izlazna cesta sa zračne luke. Rekonstrukcija stajanke i betonske površine praga 12. Investicije u parkove i zelene površine 
2005 - Rekonstrukcije betonske površine stajanke. Rekonstrukcija robno skladišne zgrade 
2006 - Rekonstrukcija stajanke i betonske površine rulne staze "C". 
     
- Izgradnja nove zgrade "A" (sortirnice, privremeno namjenjene za registraciju i odlaske putnika).
2007 -  Izgradnja tunela "T"         
- Izgradnja helidroma u Dubrovniku         
- Instalacija biopročistača otpadnih voda         
- Izrada Master plana Zračne luke Dubrovnik 2007 - 2027
2008 - Uređenje prostora za rent-a-car         
- Otvorenje Ðurovića špilje         
- Sustav obilježavanja prepreka i svjetla navođenja za prilaz 30
2009 - Rekonstrukcija i izgradnja zgrade «B»
2010 - Otvaranje zgrade „B“         
- Nabava novog sustava za prihvat prtljage u dolascima

2011 - Rekonstrukcija manevarski površina Zračne luke Dubrovnik
2012 - Proširenje stajanke (zapad)  12000 m2         
- Novo prometno - tehnološko rješenje parkirnih pozicija na stajanci         
-  Izrada Master plana za razdoblje 2012 - 2032
2013 - Uklanjanje stare putničke zgrade i početak gradnje zgrade "C"
2014 - Ugradnja dva aviomosta na zgradu "B"         
- Uređenje uredskih prostora i krova cargo bloka         
- Provedena studija utjecaja na okoliš i UPU ZLD (urbanistički plan uređenja)         
- Izgradnja objekta i nabava cargo rendgena (EU fond IPA ADRIATIC)
2015  - Puštena u rad 2 aviomosta (PBB) na zgradi B (prvi PBB u RH).         
-  Započela izgradnja pristanišne zgrade C.

Virtualna šetnja

virtualna setnja

Đurovića špilja

djurovica-spilja mid

DBV Info

dbv-info2